okay harini mak bz dengan kerjayanya sebagai AJK Surau PPR Seri Semarak...so tugas mcm biasa cha kene jadi tukang masak....since today is my dady big day! ayah punya birthday celebration yg ke-49...maka akan makan kek di petang hari...
se-simple mungkin, cha cuma masak ayam masak kicap! resepi kali ni resepi bergambar..hehe sebab rajen nak ambil gambar pulak! lalalalalla cekidout~
Saturday, July 23, 2011
Friday, July 22, 2011
cookies famos amos!
ehem2...mcm long story tuk dptkan resepi neh...
lupakan ajelah kesah klasik tersebut...lama dah!
ok tahun lepas cha dah try wat cookies ni...alamatnya amat sedap! heh
thn ni nak buat lagi...lalalalalallala sempena raya okay~
mari lihat resepi ... cekidout~
lupakan ajelah kesah klasik tersebut...lama dah!
ok tahun lepas cha dah try wat cookies ni...alamatnya amat sedap! heh
thn ni nak buat lagi...lalalalalallala sempena raya okay~
mari lihat resepi ... cekidout~
Monday, July 11, 2011
paw goreng on the go! hehehe
okay2...disebabkan aritu ms excited nak try wat apam polkadotz cha dah g beli inti kacang merah kat kedai kek yg 1/2 kg tu RM5.20. heh so ada lebey lagi tetiba teringin nak makan paw goreng inti kacang merah yg mcm dekat cafe admin kat dlm UM tu...wawawaw
so try la wat doh mcm doh pizza tu...bila godek2 fridge mak tgk ada mauripan lg 3 bungkus...so try wat 1st time mcm doh pizza which is cuma guna tepung, minyak, air suam, mauripan and garam...buat2 xjadi!!!! arg sedey sbb keras sket....
pastu...frust jugaklah..then sms my HERO...dia seorg chef okay! ahahha tny dia how to buat doh yg lembut...hero ckpla..bla..bla..bla...
so dengan excited mlm td smpai marah adek2 jgn bg makan malam selagi xde sape g beli telur..after all here we go! cekidout~
so try la wat doh mcm doh pizza tu...bila godek2 fridge mak tgk ada mauripan lg 3 bungkus...so try wat 1st time mcm doh pizza which is cuma guna tepung, minyak, air suam, mauripan and garam...buat2 xjadi!!!! arg sedey sbb keras sket....
pastu...frust jugaklah..then sms my HERO...dia seorg chef okay! ahahha tny dia how to buat doh yg lembut...hero ckpla..bla..bla..bla...
so dengan excited mlm td smpai marah adek2 jgn bg makan malam selagi xde sape g beli telur..after all here we go! cekidout~
Monday, June 27, 2011
Mandoo halal!
hye3 salam mesre~ ahhahaha erm pengaruh drama korea Hello Miss cha teringin pulak nak rasa Mandoo...tp malangnya bahan utama dia ada guna pork! waaaaaaaaaa boleh tengok resepi asal by Maangchi ...ahaha nmpak sedap tak??? waalaallalala
so aku mengambil masa agak 3 jam buang ms...fikir betul2 nak wat ke tak mandoo neh!
at last....cekidout~
so aku mengambil masa agak 3 jam buang ms...fikir betul2 nak wat ke tak mandoo neh!
at last....cekidout~
Saturday, June 25, 2011
Tom Yam
walalalalal lapaq la pulak....mentang2 nak BBQ mlm ni, teruih xmo masak2 pape...so jam 3 ptg dah xboleh tahan, terpakse ke dapur cari ape leh makan. bukak freezer tgk ada tulang2 ayam, tgk bekas2 sayo ade tomato, cendawan, karot, serai...ha okelah tu! wat tomyam...since daun limau purut ngn cabai melaka pon ada..walalalala ekspress~ cekidout
cara-cara perap ayam
praaaap! ahaha nie tagline kefli~ lalallalaa
so today, since kami adek beradek semua berkumpul kat rumah, maka mak mahukan kami ber BBQ mlm nie...
pepagi lagi aku dah bagun awl2 untuk membuat persiapan...
so td dah beli ayam 4ekor...potong 8! sbb kami adek beradek cmpoq mak ayah ada 10 org semuanya...
now nak share cmana cha buat ayam merinate tu.. cekidout~
so today, since kami adek beradek semua berkumpul kat rumah, maka mak mahukan kami ber BBQ mlm nie...
pepagi lagi aku dah bagun awl2 untuk membuat persiapan...
so td dah beli ayam 4ekor...potong 8! sbb kami adek beradek cmpoq mak ayah ada 10 org semuanya...
now nak share cmana cha buat ayam merinate tu.. cekidout~
Subscribe to:
Posts (Atom)

