Monday, July 11, 2011

paw goreng on the go! hehehe

okay2...disebabkan aritu ms excited nak try wat apam polkadotz cha dah g beli inti kacang merah kat kedai kek yg 1/2 kg tu RM5.20. heh so ada lebey lagi tetiba teringin nak makan paw goreng inti kacang merah yg mcm dekat cafe admin kat dlm UM tu...wawawaw

so try la wat doh mcm doh pizza tu...bila godek2 fridge mak tgk ada mauripan lg 3 bungkus...so try wat 1st time mcm doh pizza which is cuma guna tepung, minyak, air suam, mauripan and garam...buat2 xjadi!!!! arg sedey sbb keras sket....

pastu...frust jugaklah..then sms my HERO...dia seorg chef okay! ahahha tny dia how to buat doh yg lembut...hero ckpla..bla..bla..bla...

so dengan excited mlm td smpai marah adek2 jgn bg makan malam selagi xde sape g beli telur..after all here we go! cekidout~

Monday, June 27, 2011

Mandoo halal!

hye3 salam mesre~ ahhahaha erm pengaruh drama korea Hello Miss cha teringin pulak nak rasa Mandoo...tp malangnya bahan utama dia ada guna pork! waaaaaaaaaa boleh tengok resepi asal by Maangchi ...ahaha nmpak sedap tak??? waalaallalala


so aku mengambil masa agak 3 jam buang ms...fikir betul2 nak wat ke tak mandoo neh!

at last....cekidout~

Saturday, June 25, 2011

Tom Yam

walalalalal lapaq la pulak....mentang2 nak BBQ mlm ni, teruih xmo masak2 pape...so jam 3 ptg dah xboleh tahan, terpakse ke dapur cari ape leh makan. bukak freezer tgk ada tulang2 ayam, tgk bekas2 sayo ade tomato, cendawan, karot, serai...ha okelah tu! wat tomyam...since daun limau purut ngn cabai melaka pon ada..walalalala ekspress~ cekidout

cara-cara perap ayam

praaaap! ahaha nie tagline kefli~ lalallalaa

so today, since kami adek beradek semua berkumpul kat rumah, maka mak mahukan kami ber BBQ mlm nie...
pepagi lagi aku dah bagun awl2 untuk membuat persiapan...

so td dah beli ayam 4ekor...potong 8! sbb kami adek beradek cmpoq mak ayah ada 10 org semuanya...

now nak share cmana cha buat ayam merinate tu.. cekidout~

Wednesday, June 15, 2011

red velvet versi cha pulak!



Ramai kot yang dah tahu...dunia kek skarang dilanda deman Red Velvet nie...so...meh sini cha kongsi pengalaman cha buat kek yg sexy ini!

cekidout~

Monday, June 13, 2011

kek cipoooon pandan!

taw x sponge kek? kek chiffon???
haaa...aritu buat...best!!!! xsempat nak ambil gambo..dah abes..
so next time buat baru amek gambo ye...
igt nak buat kek chiffon blueberry pulak..hehehe

cekidout~