Tuesday, August 16, 2011

Carrot Cake makanan si Rabbit!


oh btw, pg2 neh dah teringat kat departmen geology masa zaman kuliah..wawawa igtkan aku xkan rindu UM rupanya belom stgah tahun dah mula merindui muzium geo.wakakaka

ha! teringat satu event perpisahan Dr. Ahmad and Puan Liza pengarang jantung hatinya....

Al-kisah, ter'attend' jamuan perpisahan dan telah merasa muffin by Dr. Ros!!! [okay gojes maam in the departmen] wah hebatkan??? hebat x? hebat x? sejak itu cha teringin mahu cuba buat kek ada buah2 ni...erm till today dapat lah resepi...harap best tuk di cuba.

lepas dah cuba cha update pictures, so cekidout resepi yg di curik dr Pn. Noraini

PRITZEL horey! horey!


Salam Ramdhan !!!

pagi2 lagi cha dah buat blog walking cr resepi biskut raya, tp jumpa resepi nie!!!

kredit to cik cermin nie for the recipe :)

cekidout~

p/s:- blom try so pic xde...akan di try dlm ms terdekat!

Saturday, July 23, 2011

ayam masak kicap

okay harini mak bz dengan kerjayanya sebagai AJK Surau PPR Seri Semarak...so tugas mcm biasa cha kene jadi tukang masak....since today is my dady big day! ayah punya birthday celebration yg ke-49...maka akan makan kek di petang hari...

se-simple mungkin, cha cuma masak ayam masak kicap! resepi kali ni resepi bergambar..hehe sebab rajen nak ambil gambar pulak! lalalalalla cekidout~


mari buat fondan!

ok mmg copy paste dari Cik Kema ~

belum cuba lagi...nak cuba ASAP!

cekidout~


Friday, July 22, 2011

cookies famos amos!

ehem2...mcm long story tuk dptkan resepi neh...
lupakan ajelah kesah klasik tersebut...lama dah!


ok tahun lepas cha dah try wat cookies ni...alamatnya amat sedap! heh
thn ni nak buat lagi...lalalalalallala sempena raya okay~


mari lihat resepi ... cekidout~

Monday, July 11, 2011

paw goreng on the go! hehehe

okay2...disebabkan aritu ms excited nak try wat apam polkadotz cha dah g beli inti kacang merah kat kedai kek yg 1/2 kg tu RM5.20. heh so ada lebey lagi tetiba teringin nak makan paw goreng inti kacang merah yg mcm dekat cafe admin kat dlm UM tu...wawawaw

so try la wat doh mcm doh pizza tu...bila godek2 fridge mak tgk ada mauripan lg 3 bungkus...so try wat 1st time mcm doh pizza which is cuma guna tepung, minyak, air suam, mauripan and garam...buat2 xjadi!!!! arg sedey sbb keras sket....

pastu...frust jugaklah..then sms my HERO...dia seorg chef okay! ahahha tny dia how to buat doh yg lembut...hero ckpla..bla..bla..bla...

so dengan excited mlm td smpai marah adek2 jgn bg makan malam selagi xde sape g beli telur..after all here we go! cekidout~

Monday, June 27, 2011

Mandoo halal!

hye3 salam mesre~ ahhahaha erm pengaruh drama korea Hello Miss cha teringin pulak nak rasa Mandoo...tp malangnya bahan utama dia ada guna pork! waaaaaaaaaa boleh tengok resepi asal by Maangchi ...ahaha nmpak sedap tak??? waalaallalala


so aku mengambil masa agak 3 jam buang ms...fikir betul2 nak wat ke tak mandoo neh!

at last....cekidout~